Translate

17 Temmuz 2012 Salı

Soğuk Oda ve Kitaplar....

En güzel zamanlarımı geçirdiğim evdi Feriköyde ki evimiz. En üst kat 2 o da bir salon. Damı mütemadiyen akardı, bir sürü sorun ve ıvır zıvırla uğraşılırdı ama en güzel zamanlarımız dı ya...şimdi ara ki bulasın, yok öyle bir zaman :)

Kış geldiğinde salon ve antre yaşam alanımız olurdu çünkü sobalıydı evimiz. Zaten evde 4 kişiyiz her yere sığışırdık ki. Misafirlemiz de olurdu ama ne tasa her zaman yer bulunurdu herkese.

Benim en sevdiğim anlar ve yer ise arka soğuk oda olurdu. Genelde millet salonda dır dır konuşup zaman geçirirken ben koca bir kupa, kitaplarım, üzerimde tayt, onun üstün de eşofman, kazak, hırka, yarım eldivenlerim, kaşkolum ve beremle soğuk yere kapanır masa lambası eşliğinde saatlerce kitap okurdum. Yorganın altında yine üşürdüm ama soğuk ve kitap benim en sevdiğim şeydi kış günü. Bazen burnumun ucu buz keserdi kaşkolu saradım, sonra kendi nefesimde boğulacak gibi olur tekrar açardım...öylece uyur kalırdım zaten çoğunlukla..E o zamanlar internet yok tabi. Şimdi her bi boku netten öğrenip ahkam kesmek çok kolay.

İtiraf ediyorum en zorlanarak okuduğum kitap ise das kapital olmuştur. Çünkü okuduğumu anlamak için evde ki ansiklopedileri de başıma toplayıp öyle okumuştum. O zamanlar olaydı şu internet özetini bulur bir çırpıda anlardım ne olduğunu :) O kitabı bitirene kadar araya ne beyaz diziler sıkıştırdım ah bir bilseniz. Şimdi ki ormantikliğim acaba o serilerin eserimi diye düşünüyorum bazen. Teyzemin küçük kızı ben 14 yaşlarındayken hem okur hem de tez yazardı Ankara da. Uzunca bir zaman onunla vakit geçirdiğim için beni oyalamak ve tezleri daha çabuk yazmak için elime tutuşturuvermişti. O zaman dan beri ara ara okudum hep. En sonuncusunu da daha geçen gün okudum. Beyaz dizi okumadım diyen bir hatun varsa mutlaka yalan söylüyordur inanın bana. Kadınların ruhunu okşaya okşaya bir yazım dili olan kaç seri kitap var ki ? Ve buna kayıtsız kalmak hangi kadının harcı ki ? :)

Neyse..yani şimdi beni soğuk kış günü dağ başında bir kulübeye kapatsınlar ve yanıma bir ton da kitap yığsınlar...çay, bisküvi ve nescafe de olsun yanımda oh daha ne isterim ki yaaaa...tabi kalın bir yorgan, kalın üst baş da lazım...artık ilk bahar geldiğin de gelin alın beni ordan :) Kütür Kütür genel Kültür detoksu işte size :)

Haydi kalın sağlıcakla :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder