Translate

30 Ekim 2012 Salı

Cadılar Bayramı Nedir ? :)

Şimdi aklınıza dişleri kısmen dökülmüş saçı başı yoluk şeyine kadar eee kulağının kıkırdağına kadar buruşmuş bir kadın tiplemesi geldi değilmi yooo öyle değil işte...

Efendim bu cadılar bayramı eski kelt kültüründe hasat sonu kutlaması olarak yapılırmış.Cadılar Bayramı'nın kökeni aslen Samhain olarak bilinen kadim Kelt Festivaliymiş. 31 ekime kadar kışlık hazırlıkların tamamlanması ve bunların kullanılması üzerine icat edilmiş bir günmüş (elbette ki öyle değil tam olarak ama ben burada işin geyik tarafını ele alıyorum merak eden de bir zahmet araştırsın..öyle hazıra konmak yok..oh ne ala ben araştıriim siz okuyun... anacıım bu da can her şeyi nasıl araştırıp sunayım :) )
O zamanlar 31 Ekim günü, yaşayanlar ve ölüler arasında bir bağ kurulduğuna inanılırmış. Ölüler kötü niyetli kabul edilirmiş. Yaşayanların hastalıklarından, başlarına kötü bir şey gelmesinden zavallı ölmüş olanlar sorumlu tutulur bunları korkutmak ve uzak tutmak için de  çeşitli tatlı yiyecekler, şekerler vs. yapılır abuk sabuk giyinip korkunç şekillerde maskeler yapılır, yüzler boyanırmış..Maskeler Samhain'den ve ölülerden saklanmak için, kapıya bırakılan şekerler onu doyurmak için ve balkabaklarına çizilen yüzler ona tapmak için yapılırmış. Samhain'in yüzyıllar önce cehenneme gönderildiğine ve bir kere geri geldi mi, diğer şeytanî güçleri uyandırabileceğine inanılırmış. Kelt efsanelerinin  temelinde akıllı bir şey bulunmaması bundan mütevellit gibi bir durum çıkıyor ortaya..adamlar birbirlerini korkutmaktan akıllarını kaçırmışlar elbette ki eciş bücüş bir sürü yaratık düşünüp halüsüle edilmiştir..beni de öyle korkutsalardı ben kimbilir neler çıkartırdım bu bünyeden dimi ama :)

 Neyse efendim sonradan bu festival, bu gelenek Hıristiyanlığa adapte edilmiş ve azizler günü arifesi olarak ilan edilmiş, amacı daha da ymuşatılıp çoluk çocuk da sebeplensin abuk subuk kıyafetler giyisin ortalıklarda dolanıp şeker, abur cubur toplasın diye bir çeşit devşirilmiş. Sebze ziyanı olsun diye de canım bal kabağının içini oyup dışını da korkunç bir yüz oymuşlar...sanırım bu koca sebzeden ne yapacaklarını bilmiyordu garipler (yaw işin gırıgırındayız elbette ki biliyorlardı bir ton yemeği, tart ı, kurabiyesi vs. yapılıyor yani bee :) )

Batılı toplumlarda inanç doğrultusunda kutlanan bu bayram, bizde eğlenmek amaçlı kutlanıyor son 5 yıldır. Eskiden  bol bol korku filmlerini izlediğimiz bu bayramı şimdilerde tırsarak değil de, hadi lem birbimizi korkutalım, korkuturken de eğlencenin dibini yapalım...kimbilir belki karı kız kaldırırız yada adam yaparız gibi bir amacı var biz de.aklımızın düzgün bir mantıkla çalıştığını gören olmadığı için bizde bu tarz batıdan ithal edilmiş her eğlencenin temelinde bu durumsallık ta var...yok deyip ahkam kesenler de çıkar ama ne yapalım yani bu saatte çıkan bu, bu bünyeden :) Eğlencenin meşei batı ama kutlayan zihiniyet oryantalist olunca normal değil mi sizce de :))

Nickimsizden  bu gecelik bu kadar sevgili arkadaşlar...hepinize iyi uykulaaarrrrr :) ben henüz uyumayacağım zira, az sonra neler yapacağımı bilseydiniz çook gülerdiniz :) yarın yazarım belki tabi yazabilecek durumda olursam :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder