Translate

31 Mayıs 2012 Perşembe

Rakı Meselesi :)

8-9 yaşlarındayken Annemle yine onun gibi dul bir arkadaşı bizim evde 2 duble rakı keyfi yapmaya karar verdiler. Onun 2 oğlu ve bizler arka tarafta kendi eğlencemizde, salonda ki hatuncuklar da kendi keyiflerince takılıyorlar. Benim arada sırada burnuma mis gibi anason kokusu geliyor ve kendime hakim olamayıp arada bir salça oluyorum Annemlere ''anneeeee nolur bir yudum tadına bakayım nooooluuur'' diye. Bizim Valideyi artık nasıl bezdirdiyesem Annem; peki kızım git mutfakan bir çay bardağı getir dedi. O sevinçle fırlayıp saniye de elimde çay bardağı ile yanlarında bitiverdim. Annem güzelce hazırladı o çay bardağına rakıyı, az rakı, az su ohh miss gibi aslan sütü içeceğim diye nasıl bir coşku bende...Annem elime bardağı tutuşturdu kendi bardağıyla tokuşturdu hadi kızım iç dedi, daha ağzıma bile götüremeden yediğim tokatla bardak bir yere ben tam tersi istikametine nasıl savrulduysam artık, saniyeler sonra kendime geldiğim de Annemin sözü daha bir kendime getirdi beni. İşte kızım Rakı içmek insanı böyle çarpar. şimdi bunu anladığına göre uzunca bir süre böyle bir şeye yeltenmezsin dedi.
Yediğim o tokatın gazı beni 22 yaşına  kadar idare etti. 18 yaşında hafif alkollü içecekler ve bira ile sosyal içiciliğe gayri resmi bir törenle geçiş yaptım. 22 yaşında bir grup arkadaş Kumkapıya gittik. senelerce uzak durduğum Rakıyı arkadaşlarımın ricaları üstüne ilk defa orada içtim. arkadaşlarım rakı cahilliğimi keşfedince ilk dubleden sonra rakıyı sek vermeye başladılar. Masadan hiç kalkmadığım için öyle güzel gitti ki meret sormayın gitsin. O büyülü atmosfer benim tuvalete kalkmak istememle birlikte kabusa dönüştü. 2. adımda başım dönmeye, 4 adımda sıcak basmaya 6. adımda çalan müziğe dansöz gibi eşlik etmeye sonra 2 kişin yardımı ile tuvalete gitme ve orada arkadaşımın üstüne yediğim içtiğim ne varsa boca etmeyle son bulmadı maalesef..sağa sola salça olma, masalara sataşma, oradan kalktığımızda arabaya binmemek için yaptığım rezilliği arkadaşlarım bana sonradan anlattılar. 8-9 yaşlarımda Annemin bana çarptığı tokat gerçeği ile tanışma fırsatımı 22 yaşında verdi. bende olanca hırsımla içtim ve sonuç yine aynı oldu...yaşadığım çifte kavrulmuş bir tecrübe olayı oldu ama şimdi rakıyı adabınca nasıl ve ne kadar içilir gayet iyi biliyorum. Demek ki neymiş? Rakı su gibi içilmezmiş. Kararınca içersen keyfinden vazgeçilmezmiş :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder