Translate

16 Mayıs 2012 Çarşamba

Haremde Yaşasaydık Ne Olurdu ?

ben hemen söyleyeyim, beni haremde hemen harcarlardı. çünkü çok saftirik bir hatunum her denilene inanırdım. bir de ne kadar zormuş canım hatun hatuna yaşamak...biz bu zamanda 3-5 hatun bir araya geldiğimizde birbirimizi çekemiyoruz düşünsenize öyle bir yerde kadın olmayı...tek bir erkek için onca mücadele, o kadar entrika..ben almayayım kalsın bence :) Bir de ucundan kıyısından saraylıyız vs. diye geçinirdim ama artıkın adını bile anmam :) halam biz daha çocukken tuttururdu adab-ı muaşeret diye, edep disiplinle harmanlanacak, kadın kısmı oturup kalkmasını, söz verildiğinde konuşmasını bilecek. her zaman bir tevazu ve tevatür içinde olunacak, sofra adabı dibine kadar ezberlenecek..hangi yemek hangi yemekle uyumlu dikkat edilecek, illa ki bez peçete kullanılacak. çayın yanında mutlaka bir şeyler ikram edilmeli servis muntazam olmalı..kahvenin yanında mutlaka lokum olacak, likör illa ki olacak cak cak cak...bitmek bilmezdi vallahi..gerçi öğrendiğimiz de iyi oldu arada uygun yerlerde bu kadar hırbo bir görünüşün içinden arada bir göz kırpmak hayli ilginç oluyor :) eee içimizde hanımefendi yaşatıyoruz boru değil yani. Biz Osmanlıyız ya, aslında o adetleri bile toplama usul derlemeşiz içimizde asıl baz aldığımız hiyerarşi sistemi ise Bizanslılara aitmiş. O kuralı şundan almışız, berikini o usul yapmışız vs. içimin rahatladığı bir konu var ki o da şudur. Fransa da Kraliyet sarayı leş gibi bok kokarken bizler hamamlarda kurnalara yayılıp her bir tarafımızdan yıldızar çakacak şekilde temizlenmeden çıkmıyor muşuz. Muhteşem Yüzyıl dizisini eminim ki bir çoğumuz soluksuz izliyoruz, takıldığım bir konu var ki hela konusudur..insan bu kadınların bir de nereye sıçıp, işediklerini de gösterse ya, yoksa o modeller bunu yapmıyorlarmıydı :) hamam sahnelerini gösteren dizi bence bu hela işine bir el atsın..insan merak ediyor canım bu harem ahalisi hacetini nerde görüyordu ? Eğer o zamanlar yaşamış olsaydım harem de bir kadın olacağıma İmparatorluğun bilinmedik bir yerinde kendi halimde bir kadın olmak isterdim. Çok çok 15 yaşında evlendirilir 30 yaşına kadar bir sürü çocuk peydahlardım..hala sağ kalmışsam sağ kalan yavrucakları büyütür  hak vaki olunca da hakkın rahmetine kavuşurdum :) harem de oturup bu gün hangi entrikaya kurban gideceğim diye kafayı yemezdim...Harem bana göre değilmiş arkadaşlar....aslında benim haremim olması lazımmış, tama bu da çok abartılı oldu..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder