Translate

21 Kasım 2012 Çarşamba

Anadolu Cadıları Kimdir 1. Benim 2. Kim ? :)

Engizisyonların lanetlediği, bir dolu sap saman, odun toplayıp cayır cayır yaktığı ve her türlü kötülüğün onların başlarının altından çıktıklarını iddia ettikleri kadınlara Cadı denir.

Bu hatungillerin Anadolu coğrafyası üzerinde yaşayanlarına da genelde halk dilin de ocaklı, efsunlu yada şifacı denir. Amanın bunlar da bilmezler aslında cadı olduklarını, ne bilsin garip. Köyünden, kasabasından başka yer görüp gezmişliği okumuşluğu mu olmuş ki zamanın da. Kendi analarından, atalarından el değiştirme usulü ile devralıp süregelmişler bu günlere...Bu gün aklını kullanan, bu işi zamane koşullarına uydurup güncel meslek isimleriyle yapıyor...hatta gerçekten ocağı olmayanı bile yapıyor. Konu bu gerçek olmayanlar değil ama konu gerçekten ocağı olan ve bunları gerçekten çevrelerine iyi niyetle hatta kendinde olanın farkında olmadan kullanan hatuncuklar...Bu kişileri sinek vs. dokunmuyor ne güzel değil mi. sonra şifalı bitkileri de iç güdüsel olarak biliyorlar.

Şimdi aklıma ilk gelen kişi benim Anneannemdir. Bize anlattığı hikayeler hala hatırım da Rahmetlinin. Geceleri bunu kaçırırlarmış üç harfliler, zifiri karanlıkta dedem uyanıp da bulamayınca dağ, tepe, bayır arar bulurmuş..yada sabah dere kenarında, yol boyunda saf saf sağa sola bakarken bulurlarmış Anneannemi. O zamanlar biz de sorardık nereye götürürlerdi seni diye. Bizimkini genelde düğüne felan götürürlermiş...Bunlar tabi ki kötü anları o durumun, korkarmış ama ne çare..eee cadı olmak kolay değilmiş ki :)

Anneannemin el şifası vardı...yani ovduğu yerdeki ağrıları alırdı...onuda bir kaç kere gördüğüm için biliyorum Ankara' nın çeşitli yerlerinden yada bilenler gelirdi...hatta ağrılı olan yere yorgan iğnesi falan soktuğunu da hatırlıyorum..kadın nasıl yapardı bilmiyorum ama genelde tutulmuş olan kulunç vs. gibi yerlere iyi gelirdi ve hiç de kanamaz dı ya....ne ilginç.

Ben çocukluğum da garip rüyalar görürdüm ve sabah uyandığım da bazen ellerim de benek benek kına gibi lekeler olurdu..Anneannem anneme derdi bu kız bizden diye...gel zaman git zaman iyice büyüdüğümüz de Anneannem ölmeden bir sene önce dua ile el verdi bize...dualar okudu önce, ellerimizi tuttu bir şeyler daha yaptı ama hatırımda değil şimdi.

Ondan bir kaç sene sonrada ben tesadüf eseri birine masaj yaptığım da çıktı bu yetenek ortaya. ..masajı bitirdiğim de sen bunları nereden biliyorsun diye sordu bana şaşkınlıkla. Bilmiyorum sadece ovdum dediğim de ise daha da şaşırmıştı kadıncağız. o günden sonrada kime masaj yapsam iyi geldiğini söylediler ama ben bunu hala özel bir yetenek olarak algılamıyorum...sanırım masajı kime yaptığımla ilgili benim durumum...gerçekten sevdiğim insanlara dokunduğum da iyi geldiğine inanıyorum ben ellerimin. İşte arada bir fal bakıyorum...çıktığını söyleyenler oluyor vs. bende ki cadılık bu kadar.

Asıl cadı olanlar bence ocağı sübeği olmadan içinde gerçekten çamur kazanı kaynatanlar :) Ay öyle ya her bir bokunu, şeyindeki kılına kadar söyleyenden değilde söylemeyenden korkacaksın demişler...ben demedim haa!! ama doğruluğuna inanıyorum :)

İşin özü Anadolu Cadıları diye bir ata ocağımız var bunlar çoook eskiden Pagan olan atalarımızdan bize kalan etnik, efsunlu, kültürel....nasıl değerlendirirseniz o şekil durumlar...Bende var da nasıl kullanacağımı henüz bilmiyorum...büyük ihtimal kıçımın kılları da ağardığında ancak anlarım onu da...ama şimdilik faydalandığım bir kaç konu kısmen öngörü ve sivrisinek olayıdır; genelde bir şey sezinlersem mutlaka çıkar ve genelde de kötü çıkar çünkü genelde o kadar salağım ki herkesi hala kendim gibi görebilitemi hala ve hala kaybedemedim. Sivrisineklerin ise çevremde herkesi sokup beni es geçmelerine aşırı bir saygım var....es kaza sokan da zaten ölü bulunuyor yanımda :) onlarla içsel bir anlaşmam var ;) Bunun haricinde mantıksal olarak fal bakıyorum, mantıksal derken genelde çoğumuzun duymak istediği şeyleri baz alarak yorumladığım telve yorumlama sanatı :) içinde ne kadar egzantirik durum var asla bir bilgim yok...baktıklarım söylesin ne kadar var ne kadar yok :)

Bundan yaklaşık 10 sene kadar önce bir mecliste bir hoca bana güya su falı bakmaya çabalıdıydı ama bakamadı...en sonunda kenara çekip bana uzun uzadıya ondaki olan üç harflilerden daha kuvvetli olanlarının yanımda yöremde yaşadıklarını söylemişti bana....ben inanmazlık kisvemi aralarsam bunlardan faydalnıp dilediğim her şeyi de yapabileceğimi demişti. Ben henüz o şahıslarla tanışmadım, yani o üç harfli olan amcalarla...belkide tanıştım haberim yok :) ne bileyim inanmıyorum ki halen :) yada Hocazade bana o zaman epeyce bir iyi salladı bilmiyorum artık....

Yalnız bu aralar neredeyse şehirlerarası fal bakıyorum desem yeridir....bu ara benim çanak antenler bir açık ki sormayın gitsin ne dilesem ne söylesem 3-5 gün sonra oluyor ama bana bir faydası yok...yani herkesde gördüğüm önsezilerimi kendime karşı bir kullanıp içimdeki kurtlardan bir kurtulamadım ya ben ay nerelere gitsem ne yapsam ki acep :)

Neyse arkadaşlar yaklaşık 2 haftadır buraya bir şey yazamadım çünkü epey bir hastaydım...aman hasta olduğum da da hiç çekilmem bir görseniz kaçacak delik arasınız...biraz grip, biraz bel sorunu derken evde mıy mıy dolanıp salya sümük yatıp kalktım....meşhur kırmızı sabahlığımın heryerinden hala tuvalet kağıtları sarkıyor, izlemediğim cineyet belgeseli, ufo belgeseli, endişeli gerginçli film kalmadı...yani şimdi gidip canım adam öldürmek istese ancak morukladığım zaman yakalanacak kadar incelikli cinayet işleyebilecek donanım da bir hatunum korkun benden vallahi.... :) gördüğüm her parlayan gökyüzü nesnelerini de ufoya benzetmekteyim hatta el sallıyorum huuuu komşu bak buradayım mezarlığın hemen karşısın da :) of of kötü enerji olarak ne varsa hepsini izledim..tam donanımlı hasta ruhlu bir kaltakyus olarak hayatıma devam edebilirim artıkın ama ne var ki burası Türkiye a dostlar bu topraklar da toplasan 1000 tane gerçekten kötü insan çıkar o da bana denk gelmez zati...e o zaman öğrendiğim hiç bir şeyin kıymeti de kalmadı...ay birisi bana haydi git artık saçmalamaya başladın demiyor ki ayol...yok yok henüz daha iyileşmemişim ellerim işliyor ama kafa ayrı yerde...haydi arkadaşlar bu gecelik benden çıkan bu yaklaşık 12 dakida bu kadar çıkarttım idare edin...önümüzdeki günlerde daha ultra şeyler yazarım :) Yazmak güzeldi vallahi özlemişim :)

Nickimsiz yalnızlığının kollarında fil moduna geçer :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder